Senin, 09 November 2015

Terapi Magnetik untuk Sciatic Sakit

Terapi Magnetik untuk Sciatic Sakit

Sciatica - apakah ia dan mengapa ia berlaku?

Berjuta-juta hari ini orang di seluruh dunia mengalami maladies terkira kebanyakan yang mempunyai sama ada ubat yang lengkap atau mempunyai rawatan yang terhad. Orang yang mengalami keadaan ini melemahkan tidak bersedia untuk dirawat dengan ubat-ubatan yang berbahaya, kesan sampingan yang kurang dikenali dan mereka tidak bersedia untuk menjalani pembedahan yang mempunyai kesan mendalam kepada badan.

Apabila anda mengalami kecacatan delimiting, anda merasakan bahawa hidup tidak bernilai hidup sebagai walaupun hari anda untuk aktiviti hari dihalang oleh penyakit anda. Anda kehilangan keyakinan dalam hidup dan merasa tidak mempunyai tenaga dan tenaga yang diperlukan untuk menjalani kehidupan yang penuh semangat.

Sciatica adalah suatu keadaan yang menyakitkan yang disebabkan oleh kerengsaan atau mampatan saraf sciatic. Saraf sciatic adalah saraf yang paling lama di dalam badan yang berasal di belakang pelvis, melalui posterior ke bawah di belakang setiap rangkaian tersebut. Sakit sciatic berlaku pada sesetengah orang sebagai ketidakupayaan yang serius manakala di beberapa yang lain, ia tidak kerap tetapi menjengkelkan semua yang sama.

Tanda-tanda dan gejala-gejala sciatica

· Kesukaran berdiri atau berjalan atau kedua-duanya kerana sakit yang tajam di kaki

· Berlaku kebanyakannya sebagai kesakitan yang stabil pada satu bahagian belakang atau kaki menjadikan ia amat sukar bagi anda untuk duduk

· Sakit membakar di sepanjang kaki

· Kelemahan anggota bawah dalam bentuk kebas dengan itu menghalang pergerakan kaki

· Sering hanya sebelah badan yang lebih rendah dipengaruhi oleh sciatica. A sakit yang tajam menyifatkan syarat dengan bermula dari belakang yang lebih rendah dan melanjutkan sepanjang belakang paha dan pergi sepanjang jalan ke kaki. Ini bergantung pada bahagian saraf sciatic yang rosak

· Kawalan pundi kencing Kurang

· Kehilangan kawalan membuang air besar

Punca sciatica

· Apabila terusan tunjang di rantau ini belakang menjadi sempit, ia menyebabkan sciatica

· Kerengsaan atau radang akar saraf tulang belakang lumbar yang lebih rendah

· Tulang belakang mempunyai 24 tulang antara yang merupakan cakera antara vertebra yang terdiri daripada bahan rawan seperti dan bertindak sebagai penyerap kejutan. Tidak akan menjadi pergerakan yang lancar tulang belakang tanpa cakera ini. Apabila cakera ini memecahkan atau kehilangan sponginess mereka, ia boleh membawa kepada sciatica

· Apabila salah satu tulang belakang bertindih antara satu sama lain, ia boleh menyebabkan kesakitan sciatic

· Kelemahan cakera dengan usia menyebabkan herniasi atau pecah dan akhirnya sciatica

· Berat badan berlebihan

· Kurang bersenam

· Penggunaan kasut tumit tinggi

Sciatica dan kehamilan

Pertambahan berat badan dan beberapa perubahan hormon yang berlaku semasa kehamilan menyebabkan kesakitan sciatic. Senaman pelvis untuk wanita hamil bukan sahaja mengurangkan kesakitan memberi keselesaan, tetapi juga menguatkan otot abdomen dan belakang yang membantu mencetuskan kelahiran dan membuktikan pos penghantaran berfaedah. Terapi urut juga boleh membantu keradangan pertempuran dan tekanan yang diwujudkan di akar saraf.

Rawatan sakit sciatica

Rawatan sciatica melibatkan bertujuan untuk melegakan tekanan dan keradangan akar saraf. Ia bergantung kepada punca masalah itu. Rawatan bukan pembedahan selalunya melibatkan gabungan beberapa rawatan sama ada perubatan atau alternatif tunggal atau. Selalunya, sciatica boleh diuruskan oleh terbentang tertentu dan latihan semula. Terdapat beberapa latihan untuk melegakan sciatica.

Dalam kes yang teruk di mana sakit sciatic adalah sangat teruk, pembedahan mungkin terpaksa, apabila semua rawatan biasa yang lain telah gagal memberikan bantuan. Pembedahan melibatkan pembuangan bahagian cakera yang menyebabkan kerengsaan pada akar saraf.

Terapi magnet untuk sakit belakang yang lebih rendah

Masalah sciatica boleh diatasi dengan melakukan rawatan alternatif seperti terapi magnet. Terapi magnet adalah satu kaedah kuno rawatan yang digunakan dalam melegakan kesakitan dan menggalakkan tidur yang baik. Menggunakan magnet statik kekuatan yang tinggi pada kawasan yang sakit melegakan anda dari rasa sakit sciatic.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar