Senin, 09 November 2015

Essential Meditasi Alat Berguna

Essential Meditasi Alat Berguna

Walaupun benar bahawa meditasi asas tidak perlu memerlukan alat meditasi khas, terdapat beberapa alat yang mungkin diperlukan untuk membantu meningkatkan prestasi meditasi. Rencana ini merangkumi beberapa alat pengantaraan membantu untuk meningkatkan pengalaman anda dan membawa anda ke dalam bingkai meditasi minda.

Pertama sekali mewujudkan suasana yang meditasi adalah sangat penting. Menyediakan bilik khas anda sendiri atau bahkan hanya satu sudut di kawasan yang tenang di rumah anda akan lakukan. Jadikan ia ruang peribadi anda dan pastikan bahawa anda tidak diganggu; ini adalah untuk memastikan bahawa masa berundur dalaman tidak diambil.

Selepas anda telah menemui tempat manis anda, mempunyai beberapa kusyen meditasi, untuk kedudukan yang selesa duduk di atas lantai. A bantal mudah sebenarnya akan lakukan.

Sesetengah produk meditasi yang boleh membantu anda termasuk kemenyan meditasi, lilin meditasi, santai muzik meditasi. Lilin menetapkan mood dengan ruang lilin dinyalakan. Anda boleh menggunakan lilin wangi jika anda suka. Terdapat juga lilin aromaterapi yang boleh menjadi faedah tambahan kepada amalan meditasi anda untuk menambah bahawa udara tambahan kerohanian. Alat lain termasuk loceng Meditasi, yang digunakan sebagai isyarat lembut untuk ambil perhatian permulaan dan akhir amalan meditasi. Gong meditasi yang diimport dari India, Jepun, China dan Nepal juga boleh digunakan. Ini gong digunakan untuk membawa rakyat ke dewan pengantaraan sebagai isyarat bermulanya sesi. Mereka juga dikenali untuk melepaskan tersumbat emosi.

Akhir sekali, mantera digunakan sebagai perkataan atau frasa yang berulang-ulang untuk tempoh meditasi anda untuk menjaga fikiran anda fokus. Biasanya, mantera menggunakan bahasa Sanskrit kuno.

Alat-alat meditasi yang sangat membantu dalam mewujudkan suasana yang fokus, damai, dan tenang rohani di mana anda boleh menenangkan badan, minda dan semangat. Anda boleh cuba setiap satu dan kemudian menggunakan apa yang terbaik untuk anda. Salah satu alat ini atau gabungan mereka mungkin yang terbaik.

Dengan meditasi, anda akan meningkatkan sikap anda terhadap kehidupan seharian, dengan membawa keluar yang aman dan damai yang ada di dalam kamu.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai meditasi dan faedah yang mengagumkan, atau jika anda mahu belajar bagaimana untuk bermeditasi - anda boleh melawat http://www.meditate.com.au.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar