Senin, 09 November 2015

Merawat sudut cheilitis Menggunakan Pemulihan Dihasilkan Dari Tumbuhan

Merawat sudut cheilitis Menggunakan Pemulihan Dihasilkan Dari Tumbuhan

Cheilitis sudut adalah satu keadaan yang menjejaskan kawasan mulut yang juga dikenali sebagai Vesicular, perleche, dan kadang-kadang, hanya 'cheilitis. Keadaan menyeksakan sering menjelma sebagai kasar, kawasan merah di sekeliling mulut dan luka sisi di kiri kanan kawasan mulut di mana bibir atas dan bawah bersambung. Ia disebabkan oleh lebih berkembang kuman lisan dan mungkin disertai dengan jangkitan kulat menengah.

Ia adalah penting untuk memahami sepenuhnya apa cheilitis sudut dan apa yang menyebabkan ia supaya ia boleh dirawat dengan sewajarnya. Perleche tidak dikaitkan dengan virus yang membawa kepada kudis sejuk dan lepuh demam, dan menganggapnya seolah-olah ia boleh menyebabkan ketidakselesaan lebih. Ia adalah dinasihatkan untuk melawat doktor jika anda mendapat apa-apa luka yang tidak dapat dijelaskan dan ketidakselesaan di sekitar kawasan mulut dan, jika ia adalah cheilitis, anda mungkin akan diberi sejenis kortison atau beberapa rawatan anti-kulat untuk membantu menyembuhkannya. Kortison digunakan untuk merawat cheilitis sudut sering berfungsi dengan baik dalam membersihkan keadaan namun ia bermasalah. Sesetengah orang percaya bahawa ia menipis kulit dan epidermis sekitar kawasan mulut tidak pernah sama selepas menggunakannya. Ia juga menyangka bahawa kortison merangsang keuntungan lemak apabila diambil secara lisan tetapi ia jarang ditetapkan dalam bentuk tablet untuk merawat Vesicular kecuali jika ada banyak nanah dan pendarahan teruk dan ubat topikal mungkin menyakitkan dan sukar untuk digunakan.

Walaupun ubat-ubatan sintetik melakukan kerja dalam jangka pendek, mereka tidak adalah cara terbaik untuk merawat cheilitis sudut dalam jangka masa panjang. Itulah di mana remedi organik yang berasal dari tumbuh-tumbuhan datang. Banyak ubat-ubat organik boleh diambil dengan selamat digunakan dalam jangka masa panjang dan tanpa sebarang kesan buruk. Penyelesaian tumbuhan yang diperolehi adalah tambahan lebih bagus untuk bekerja dengan dan boleh menjadi sebahagian daripada langkah-langkah pencegahan di samping rawatan untuk perleche. Pokok teh Australia dan lidah buaya dua tumbuhan sering digunakan dalam Vesicular yang merawat dan berada di pasaran dalam krim, gel, obat penawar dan bentuk bibir balsem. Pokok teh adalah tambahan pula boleh didapati secara meluas sebagai minyak dan juga pencuci mulut yang berfungsi dengan baik bukan sahaja memusnahkan bakteria di dalam mulut tetapi untuk menghapuskan jangkitan yis yang sering berlaku dengan cheilitis. Pokok teh adalah pembasmi kuman yang kuat, agen anti-bakteria dan anti-radang yang digunakan untuk mengubati pelbagai penyakit, bukan hanya Vesicular sudut. Madu juga merupakan antiseptik, walaupun dibuat oleh lebah, adalah salah satu produk yang lebih semula jadi dan tumbuhan yang diperolehi yang boleh digunakan untuk topically menangani keadaan. Barangan Lemak koko dilakukan dengan lemak kacang koko adalah sangat menenangkan apabila digunakan ke tempat-tempat yang terjejas dalam bentuk krim atau salap bibir. Ia juga mungkin untuk menggunakan campuran yang dibuat dari bawang putih dihancurkan dan daun zaitun, dan limau dan minyak pokok teh, untuk menyebut hanya beberapa.

Orang yang memakai gigi palsu sering mengalami perleche bakteria boleh terkumpul pada gigi palsu dan terperangkap di celah-celah di antara buruk-pemasangan gigi palsu dan gusi. Oleh itu beberapa titik minyak pokok teh di dalam air yang digunakan untuk rendam gigi palsu dalam satu cara untuk merawat secara tidak langsung cheilitis sudut dan untuk menghalang bakteria daripada tumbuh di gigi palsu anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar