Senin, 09 November 2015

Bagaimana Berkesan Adakah Rawatan Chiropractic untuk Kecederaan Kerja Comp?

Bagaimana Berkesan Adakah Rawatan Chiropractic untuk Kecederaan Kerja Comp?

Kecederaan yang berkaitan kerja sentiasa dikenali bagi kos nasib seperti yang dapat digambarkan oleh kehilangan berjuta-juta dolar setiap tahun kerana hari kerja hilang dan pampasan berat kepada pekerja. Memandangkan produktiviti kehilangan perniagaan dan kehilangan berat hasil yang disebabkan oleh rawatan perubatan, ia telah menjadi satu kebimbangan yang serius daripada perniagaan dan kerajaan di pelbagai negara untuk mengenal pasti cara terbaik dan termurah rawatan untuk pekerja yang cedera. Oleh itu, beberapa kajian telah dijalankan di beberapa negara untuk mengenal pasti kaedah paling murah dan paling cepat penjagaan untuk pekerja yang cedera.

Hasilnya, kiropraktik telah dikenal pasti sebagai kaedah yang lebih berkesan dan lebih murah penjagaan berbanding dengan rawatan perubatan konvensional bagi kecederaan pampasan pekerja. Sebagai contoh, dalam satu kajian yang dijalankan di California, pesakit yang menerima rawatan kiropraktik oleh doktor pakar kiropraktik boleh kembali bekerja dalam purata 15.6 hari berbanding 32 hari bagi mereka yang mendapat rawatan perubatan standard mereka. Mengikuti pola yang sama, kos yang dikenakan dalam kes pesakit yang menerima rawatan kiropraktik adalah jauh kurang daripada mereka yang menerima rawatan perubatan dalam bentuk kaedah tradisional ubat.

Kesimpulan dari pelbagai kajian tersebut diadakan di pelbagai tempat, seperti Florida, Utah, Oregon, dan Carolina telah menyokong keberkesanan yang lebih tinggi penjagaan kiropraktik berbanding ubat konvensional. Kos purata rawatan, bayaran terhadap pampasan, kos kemasukan ke hospital, dan bilangan kehilangan hari produktif adalah lebih tinggi dalam kes pesakit yang dirawat oleh doktor perubatan daripada mereka yang menerima rawatan kiropraktik.

Chiropractic, yang merupakan suatu kaedah rawatan bergantung kepada kecenderungan badan untuk memulihkan diri sendiri secara semula jadi, diketahui mempunyai kesan jangka panjang yang jelas dan. Selain mengurangkan kos rawatan kiropraktik dan pemulihan yang lebih cepat daripada kecederaan, rawatan kiropraktik telah mendapat populariti yang sewajarnya dalam beberapa dekad yang lalu disebabkan oleh kesan lama dan nombor yang kurang kesan sampingan negatif terhadap tubuh manusia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar