Senin, 09 November 2015

Cara Turunkan Tekanan Darah Anda Tanpa Ubat

Cara Turunkan Tekanan Darah Anda Tanpa Ubat

Tekanan yang lebih tinggi darah, yang juga dikenali sebagai tekanan darah tinggi, kesan kira-kira 1 dalam 3 orang dewasa. Walaupun fakta bahawa terdapat banyak sebab-sebab tekanan darah tinggi, anda akan mendapati tidak semestinya apa-apa gejala, dengan 30% daripada orang yang mendapat tekanan darah besar tidak disedari. Oleh itu, hanya kerana anda tidak mempunyai tanda-tanda tidak menunjukkan anda tidak mempunyai tekanan darah yang besar, itulah sebabnya ia dipanggil "pembunuh senyap." Tekanan darah tinggi adalah sangat berbahaya, yang merupakan pencetus utama strok, dan juga punca serangan jantung dan kegagalan jantung. Menukar nombor tekanan darah bergantung tawaran hebat untuk pilihan yang kita buat setiap hari, ini jenis mempunyai hanya berapa banyak kita bersenam, makanan kita telinga, dan gaya hidup sepanjang kami. Namun begitu, untuk semua orang-contoh apabila ditambah membantu diperlukan, ada yang segar menunjukkan saintifik dikaji makanan tambahan yang akan membantu kita menurunkan tekanan kami dan memberi kami jauh lebih baik sepanjang kesejahteraan.

Tekanan darah terbahagi kepada dua elemen, sistolik dan diastolik. Sistolik mungkin tekanan degupan jantung anda; manakala diastolik akan terikan dalam saluran hati apabila mereka mengisi. Walaupun tekanan darah orang 'boleh terdiri secara semula jadi sepanjang hari, jika nombor adalah betul sentiasa tinggi selepas beberapa lawatan ke arah doktor, ia boleh dilaksanakan bahawa anda mempunyai pra-tekanan darah tinggi atau tekanan darah besar. Nombor tekanan darah yang sihat akan 115/75 mm / Hg. Arteri yang boleh disimpan muda melalui rejim diet yang sihat dan senaman sering lebih anjal dan unclogged berbanding dengan mereka yang mempunyai plak penumpukan daripada diet tinggi lemak tepu dan gaya hidup yang tidak aktif. Ini arteri unclogged mempunyai keupayaan untuk mengangkut darah melalui mereka dengan mudah dan tanpa banyak usaha. Walau bagaimanapun, tersumbat arteri hasil dalam aliran darah dengan lebih cepat, setiap masa, yang boleh membawa kepada kerosakan tisu jantung, arteri, buah pinggang, serta organ-organ utama lain semasa dalam jangka masa panjang.

Tekanan tinggi boleh disebabkan oleh beberapa komponen gaya hidup makhluk: jenis badan, gaya hidup tidak aktif. Pengambilan natrium, pengambilan rendah kalium, pengambilan alkohol yang besar, makan yang tidak sihat, dan merokok. Walaupun berat badan adalah tidak benar-benar biasanya penunjuk dipercayai sama ada atau tidak anda akan mempunyai tekanan darah tinggi, jenis lemak. Lean jisim badan keseluruhan (otot) tidak meningkatkan jumlah tekanan darah, tetapi lemak berlaku, terutama apabila ia boleh menjadi kira-kira pertengahan seksyen anda. Ramai daripada kerja kita menuntut kita untuk duduk sepanjang hari di tempat kerja maka kita meneruskan untuk duduk lebih apabila kita mendapatkan rumah. Dengan masa, ini membawa kepada berat badan mencapai, yang membuat jantung anda bekerja lebih keras untuk mengepam darah melalui sistem. Tidak aktif biasanya menyumbang kepada kadar jantung yang lebih besar. Walaupun pengambilan garam sahaja tidak secara automatik negatif, ia membawa pengekalan H2O tentang yang lebih, yang meningkatkan tekanan darah. Pengambilan garam yang sederhana, terutamanya garam laut atau garam Celtic, untuk orang yang sihat adalah baik. Kebanyakan rakyat Amerika cenderung untuk tidak mendapatkan kalium yang mencukupi. Ia membantu untuk mengawal jumlah natrium dalam sel-sel kita dan mengeluarkan yang lain kepada buah pinggang kita. Julat yang lebih rendah kalium boleh menyebabkan membina natrium dalam hidupnya ini. Semata-mata kerana mendapat 3 atau lebih alkohol minuman setiap beregu hari dan peluang individu untuk mewujudkan tekanan darah tinggi, ia adalah penting untuk mengehadkan jumlah pengambilan alkohol. Pengambilan sejumlah besar akan beberapa banyak tempat titik tekanan kepada jantung, hati, pankreas, dan otak. Makan banyak makanan diproses dan lemak boleh menyebabkan tekanan darah tinggi juga. Dengan menyesuaikan pelan makan yang penuh dengan sayur-sayuran dan buah-buahan serta produk gandum, ikan, kacang, magnesium, dan kalium, tekanan mungkin akan dikembalikan lagi ke bawah. Merokok merosakkan jantung dan arteri, manakala nikotin constricts saluran darah, meningkatkan caj jantung dan meningkatkan tekanan darah. Karbon monoksida dalam asap menggantikan oksigen dalam darah, yang membuat jantung melaksanakan lebih sukar untuk menjana sehingga untuk perbezaan itu. Ia benar-benar adalah penting sekiranya anda mempunyai tekanan darah tinggi yang anda tidak merokok.

Serta pelan diet dan perubahan gaya hidup yang dinyatakan sebelum ini, anda boleh mencari penyelesaian semula jadi lain untuk tekanan yang lebih rendah. Makanan tambahan mengandungi: minyak ikan, CoQ10, dan bawang putih. Walaupun mereka sangat membantu, mereka umumnya tekanan sistolik lebih rendah dengan ketara sepanjang tekanan diastolik. Ada campuran semula jadi bahan-bahan yang lebih rendah sistolik dan tekanan darah diastolik secara berasingan dan fungsi yang lebih baik campuran, ekstrak daun dandelion, lycopene, ekstrak stevia, ekstrak daun zaitun, dan hawthorn ekstrak. Ekstrak daun dandelion membekalkan bekalan yang sihat vitamin, seperti vitamin A, B, C, D, besi, silikon, magnesium, zink, kalium, dan mangan. Ekstrak ini menjana kesan diuretik dalam tekanan darah tinggi badan melegakan dalam badan dengan melukis H2O berlebihan dan sodium daripada badan dan melepaskannya melalui buah pinggang sebagai air kencing, yang membenarkan saluran darah untuk berehat dan seterusnya mengurangkan tekanan darah. Lycopene, yang sebahagian besar yang dikenal pasti dalam tomato dan produk tomato yang diproses, mempunyai bakat antioksidan yang hebat bersama-sama dengan ciri-ciri memerangkap radikal bebas. Ia juga merendahkan LDL (negatif) kolesterol, merendahkan julat homocysteine, dan mengurangkan kelekitan platelet darah yang membawa arteri tersumbat. Pengambilan lebih tinggi lycopene membayangkan penebalan yang kurang arteri ditambah ancaman yang dikurangkan daripada serangan jantung. Ekstrak Stevia, yang biasanya digunakan seperti pemanis, melegakan arteri dan membantu mencegah penumpukan kalsium pada dinding arteri, yang menyimpan mereka sihat dan mengurangkan tekanan darah. Banyak kajian saintifik telah mengesahkan bahawa stevia kawalan gula dalam darah adalah di antara bersama-sama dengan mempunyai besar bakal dalam merawat jenis 2 kencing manis bersama-sama dengan tekanan darah tinggi. Ekstrak daun zaitun melegakan saluran darah dan menghalang pembentukan plak dalam arteri, yang seterusnya merendahkan tekanan darah. Ia juga bertindak sebagai antioksidan. Ekstrak Hawthorn telah menjadi digunakan untuk kesihatan jantung bantuan untuk beberapa abad. Ia meningkatkan jumlah tekanan darah dengan kenaikan keanjalan saluran darah serta memperbaiki arteri koronari pergerakan darah dan pengecutan otot jantung. Tambahan ini juga mempunyai ciri-ciri antioksidan, bersama-sama dengan kemahiran yang anti-keresahan dan gula darah sifat peraturan.

Berikut dengan gabungan herba ini, anda perlu melihat nombor sama sistolik dan diastolik menurunkan dalam dua minggu. Apabila anda mendapati diri anda mengambil herba yang membantu tekanan darah anda, ia adalah penting untuk memastikan ia dipantau supaya kamu punya cukup melihat nombor seseorang. Untuk melengkapkan demikian, anda mampu untuk mendapatkan darah rumah unit pemantauan tekanan selama tiga puluh hingga dua ratus dolar. Walau bagaimanapun, mendapat 1 bahagian dalam 30-50 dolar pelbagai adalah mencukupi dan akan menjadi dana yang dibelanjakan. Walaupun fakta bahawa tidak ada kesan aspek yang dinyatakan dalam memeriksa, anda boleh melihat peningkatan dalam kuantiti perjalanan anda ambil ke bilik air lakukan untuk kesan diuretik anda ekstrak daun dandelion anda. Vitamin pemakanan menegaskan dinyatakan sebelum ini mungkin ditemui pada makanan mesra anda kesihatan web menyimpan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar