Senin, 09 November 2015

Pemulihan Home Asli Mitos dan Fables

Pemulihan Home Asli Mitos dan Fables

Remedi rumah semula jadi dikelilingi dengan banyak mitos dan cerita-cerita dongeng. Ada yang positif dan banyak adalah negatif. Artikel ini akan membantu membimbing anda untuk pandangan yang betul kerana ia terpakai kepada anda.

Apa yang penting ialah bahawa anda perlu merasa gembira dan yakin dalam apa-apa rawatan kesihatan anda menjalankan, sama ada ia adalah ubat tradisional atau alternatif.

Bagi mereka yang sedang mencari satu cara untuk mengelakkan doktor dan bil-bil mereka tetapi masih mengekalkan kesihatan mereka, remedi rumah semula jadi boleh memainkan peranan utama. Ia adalah, bagaimanapun, selalu sangat penting untuk menyedari bahawa ini bukanlah satu-satunya cara dan rawatan tradisional kadang-kadang kadang-kadang lebih berkesan.

Bagi setiap ubat rumah yang tidak benar-benar bekerja, ada juga beberapa rawatan rumah yang tidak lebih daripada mitos. Mereka tidak lebih bahawa minyak ular zaman barat liar. Ia semestinya benar bahawa anda perlu untuk melindungi diri anda pada setiap masa. Anda perlu bersenam jumlah yang baik daripada akal; Walau bagaimanapun, ada kalanya ia boleh menjadi amat sukar untuk memberitahu jika ubat yang benar-benar bekerja atau tidak. Itulah sebabnya anda perlu sentiasa bersedia untuk menjalankan beberapa kajian untuk diri sendiri. Mempunyai rupa yang baik di sekitar internet dan sentiasa berurusan dengan sumber yang boleh dipercayai.

Terdapat banyak 'lama isteri' cerita dengan ubat semula jadi. Sebagai contoh, ia sering berkata bahawa mentega adalah cara yang hebat untuk mengurangkan rasa sakit terbakar, tetapi pada hakikatnya, ia sebenarnya boleh menjadi bertambah buruk. Kesan penyejukan mentega memberikan persepsi mental yang terbakar adalah kurang teruk, tetapi bagi kebanyakan mereka, tidak ada peningkatan atau ada boleh menjadi semakin teruk keadaan dengan menggunakan mentega.

Beberapa rawatan rumah tertua cenderung untuk dikaitkan dengan hidung berdarah. Berapa kali anda mendengar seseorang berkata sengetkan kepala anda ke belakang jika anda mempunyai hidung berdarah untuk menghentikan pendarahan? Ini sering diluluskan di sekeliling dan tidak betul. Satu variasi biasa mitos ini melibatkan bersandar ke hadapan dan meletakkan kepala di antara lutut.

Bagi mereka yang sangat aktif anda mempunyai syak lagi mengalami kecederaan betis pada satu ketika. Ini adalah sangat biasa di kalangan penari dan juga atlet yang menjalankan banyak. Terdapat cerita dongeng bahawa tindakan yang terbaik untuk mengambil adalah untuk hanya berjalan di luar dan anda akan mengurangkan kesakitan yang disebabkan. Walau bagaimanapun, ini adalah sama sekali tidak tepat. Cara terbaik adalah untuk mengambil beberapa hari cuti dan memberi otot anda masa yang cukup untuk berehat anda dan pulih.

Kebanyakan orang pada satu ketika dalam hidup mereka mempunyai kemungkinan besar telah disengat oleh lebah. Setiap orang musim panas dan jatuh banyak perlu berurusan dengan menyengat. Tindak balas semula jadi adalah untuk memerah penyengat keluar tetapi ini hanya menolak racun lebih jauh ke dalam sistem anda. Sesetengah mula menggali di sekitar sengat lebah dengan sepasang penyepit kecil atau beberapa instrumen lain yang tajam seperti pisau untuk menarik keluar sengatan. Cara terbaik adalah cara tradisional lama mengikis keluar sengatan dan kemudian menyeka dengan cuka.

Apabila ia datang untuk rawatan rumah semula jadi rahsia ini adalah untuk membezakan antara kebenaran, mitos dan cerita-cerita dongeng. Lagipun ia adalah kesihatan anda yang dipertaruhkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar