Senin, 09 November 2015

Saya Rasa Jadi Penuh - Bagaimana untuk menghilangkan Kembung Cepat

Saya Rasa Jadi Penuh - Bagaimana untuk menghilangkan Kembung Cepat

Untuk menjawab soalan ini, anda perlu mengetahui punca ANDA kembung.

Kembung bukan satu penyakit yang serius, bagaimanapun, terdapat keadaan perubatan yang mungkin bertanggungjawab untuk itu, seperti halangan usus, sirosis hati, kolon atau kanser rektum. Jika gejala-gejala yang teruk dan berterusan adalah dinasihatkan untuk berjumpa dengan doktor anda.

Jika doktor anda telah memutuskan apa-apa penyakit yang serius potensi yang berkaitan dengan gejala kembung anda, masalah anda hanya boleh menjadi perkara gas usus berlebihan atau senak. Jika itu berlaku, anda boleh memohon remedi rumah untuk menghilangkan kembung cepat.

Gas usus berlebihan kebanyakannya berkaitan dengan makanan yang menghasilkan gas. Jika anda kembung disebabkan oleh gas yang berlebihan, anda perlu tahu diri anda dan mengetahui sebab tertentu anda, sebagai orang yang berbeza boleh bertindak balas secara berbeza kepada makanan yang menghasilkan gas. Ada yang tidak boleh mengambil bawang atau kentang, ada yang tidak boleh bersabar dengan minuman berkarbonat. Simpan satu senarai mereka makanan dan minuman yang menyebabkan anda berasa kembung dan menjauhkan diri daripada mereka.

Satu lagi pilihan untuk berurusan dengan gas yang berlebihan adalah dengan mengambil makanan tambahan dengan enzim pencernaan untuk membantu menyerap gas usus dan mengurangkan kembung. Arang diaktifkan boleh diambil tetapi anda perlu mendapatkan nasihat daripada seorang ahli farmasi berdaftar sebelum mengambil sebarang makanan tambahan.

Kembung juga boleh menjadi hasil daripada pencernaan tidak mencukupi. Jika itu berlaku, maka menjauhkan diri dari makanan yang menghasilkan gas atau mengambil makanan tambahan mungkin tidak banyak membantu. Anda masih boleh mengalami kembung selepas makan, tidak kira apa yang anda makan. Jika ini berlaku kepada anda, anda boleh memohon ubat semulajadi - puasa jangka pendek.

Puasa jangka pendek boleh menjadi salah satu jawapan yang terbaik untuk soalan anda "Bagaimana untuk menghilangkan kembung cepat?". Mari kita lihat cara ini. Apabila anda merasa sakit, anda berhenti kerja, berehat dan pulih. Apabila anda berasa letih, anda pergi bercuti dan kembali bekerja menyegarkan. Puasa jangka pendek berfungsi sama. Ia adalah cara yang ideal untuk memberi nafas baru sistem pencernaan anda. Apabila anda "berasa penuh", pergi pada 20 hingga 24 jam cepat dan gejala anda akan susut cukup cepat. Jika anda melakukan jangka pendek berpuasa dari semasa ke semasa secara berterusan, anda akan mendapati masalah kembung anda mula mengganggu anda kurang dan kurang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar