Senin, 09 November 2015

Kemudahan Penyakit Motion - The Way Asli

Kemudahan Penyakit Motion - The Way Asli

Mabuk boleh memberi kesan kepada sesiapa sahaja tanpa mengira usia. Mabuk boleh disebabkan oleh berada di dalam kereta, terbang di pesawat udara, pergi untuk menaiki bot dan juga menunggang roller coaster. Terdapat beberapa gejala yang berbeza untuk mabuk yang termasuk rasa loya, pening, berpeluh sejuk, dan kadang-kadang muntah. Walau bagaimanapun, lebih banyak anda melakukan perjalanan lebih mudah mendapat tetapi sehingga itu terdapat ubat beberapa yang boleh anda lakukan untuk membantu mengurangkan kesan mabuk.

Halia merupakan ubat yang baik semula jadi untuk digunakan apabila memerangi mabuk. Anda hanya boleh makan makanan yang mempunyai halia dalam mereka dalam usaha untuk mengurangkan peluang anda untuk muntah jika anda akan melakukan perjalanan. Walau bagaimanapun, jika anda akan menjalani pembedahan dalam masa dua minggu maka ia adalah dalam kepentingan terbaik anda untuk mengelakkan cuba ubat ini.

Akupunktur juga boleh membantu untuk mengurangkan gejala-gejala yang berkaitan dengan mabuk perjalanan. Perubatan Cina telah mendapati bahawa dengan menekan pada ketika itu terletak di bahagian dalam lengan anda dan dua inci di atas di mana kedutan pergelangan tangan anda. Semua yang anda perlu lakukan adalah tekan ke bawah mengenai hal ini dengan menggunakan jari telunjuk dari tangan bertentangan anda. Terdapat juga gelang yang dijual yang lain di ini titik tekanan yang sama. Anda juga boleh menekan ke bawah pada manik untuk melegakan tanda-tanda mabuk. Ini boleh didapati di kedai kesihatan dan malah ada yang dijual dalam talian.

Anda juga perlu berehat kepala anda ke tempat duduk anda dalam usaha untuk membantu stabilkan bendalir telinga dalaman anda dan juga membantu anda mengelakkan diri daripada pening. Juga, elakkan membaca dan sebaliknya memberi tumpuan perhatian anda pada objek yang lebih bergerak. Melihat ke bawah untuk tempoh masa yang panjang sambil bergerak ke hadapan juga boleh membuat loya anda lebih teruk dan anda juga harus mengelakkan makan berlebihan, alkohol dan makanan pedas ketika anda sedang bersiap sedia untuk perjalanan. Sebaliknya anda boleh memilih untuk hanya perlu keropok dan soda dan bukannya untuk membantu menenangkan perut bergelora anda.

Dengan melakukan beberapa perkara mudah yang tidak lama lagi akan mendapati bahawa dalam masa mabuk anda secara beransur-ansur akan mula menjadi lebih baik dan anda akan dapat melakukan perjalanan dengan lebih selesa pada masa hadapan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar