Senin, 09 November 2015

Mengapa Antioksidan Adakah Penting

Mengapa Antioksidan Adakah Penting

Anda tentu pernah mendengar tentang antioksidan. Mereka sangat penting untuk kesihatan anda. Terdapat pelbagai jenis. Kesemua mereka melawan radikal bebas. Ini adalah musuh sel kita. Mereka menyerang sel-sel dan memusnahkan mereka. Sebahagiannya, radikal bebas yang dihasilkan oleh badan.

Apa yang boleh antioksidan lakukan untuk anda? Mengapa mereka begitu penting?

Radikal bebas dihasilkan oleh badan secara semulajadi. Jika anda seorang perokok atau anda minum banyak alkohol, anda mendedahkan badan anda terhadap tekanan. Ia bertindak balas dengan pengeluaran radikal bebas. Ini boleh merosakkan tisu-tisu dan sel-sel anda.

Untuk mengelakkan badan anda daripada mengalami kerosakan oleh radikal bebas, anda perlu mengambil antioksidan. Anda boleh mengambil carotens, vitamin C atau vitamin E. Jika anda ingin perlindungan yang lebih kompleks, mengambil bioflavonoids. Jika anda makan buah-buahan dan sayur-sayuran segar, anda sudah mendapatkan bekalan tertentu daripada mereka. Ini adalah, bagaimanapun, tidak cukup untuk melindungi sel-sel anda.

Wujud pelbagai jenis makanan tambahan yang menampung keperluan anda. Jika anda mahu untuk melindungi hati dan saluran darah anda, anda boleh mengambil makanan tambahan yang diperbuat daripada biji kismis atau daun anggur liar. Makanan tambahan lain melindungi sel-sel anda daripada kanser dan penyakit-penyakit berkaitan dengan tekanan. Bagaimana anda rasa jika satu tambahan unik boleh melindungi badan anda daripada semua dan setiap isu kesihatan? Yang dapat memerangi keradangan bersama-sama dengan rintangan meningkat pendarahan kapilari. Dan Jika tambahan ini seseorang itu benar-benar tanpa toksik dan tidak boleh membawa kepada penyakit dalam bayi dalam kandungan atau boleh mengelakkan yang akan datang isu-isu lain yang tidak diingini?

Percaya atau tidak: Ia benar-benar wujud. Ia terdapat dalam kulit kayu pain maritim Perancis. Antioksidan ini dikatakan yang paling berkesan untuk semua di dunia. Ia adalah lebih kuat daripada vitamin antioksidan dan semua lain-lain sebatian semulajadi Walaupun pengeluaran adalah bebas daripada apa-apa bantuan kimia. Pengekstrakan daripada kulit kayu itu dibuat dengan bantuan air. Bantuan yang ia menawarkan adalah amat luas. Bukan sahaja ia melindungi daripada pelbagai penyakit tetapi ia boleh membantu badan untuk sembuh. Ia telah mendapat begitu banyak sebatian di dalamnya yang membolehkan hampir semua organ-organ untuk disembuhkan. Anda boleh mengambil ia selagi anda mahu. Ia tidak akan menyebabkan toksik. Anda tidak perlu mengambil jumlah yang tinggi. Antioksidan ini mempunyai sifat khas yang mana ia dikenali sebagai scavenger vitamin C. Itulah ia mampu mengitar semula vitamin C. letih alam sekali lagi menyediakan bantuan yang hebat kepada semua orang yang memerlukannya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar