Senin, 09 November 2015

Ganja Perubatan - Sakit Ubat Preskripsi Anda? Perubatan Ganja Mungkin Lebih Selamat

Ganja Perubatan - Sakit Ubat Preskripsi Anda? Perubatan Ganja Mungkin Lebih Selamat

Ubat-ubatan preskripsi boleh membahayakan. Walaupun over-the-kaunter ubat kadang-kadang boleh menyebabkan reaksi negatif. Ubat-ubatan ini termasuk bahan kimia yang boleh menyebabkan reaksi alahan, negatif bertindak balas dengan bahan-bahan lain, dan menyebabkan pelbagai masalah lain.

Setiap kali pengguna yang menghidupkan televisyen mereka, mereka dihujani dengan iklan untuk ubat-ubatan preskripsi. Walau bagaimanapun, separuh daripada iklan ini dibelanjakan pengguna amaran kesan sampingan, bermula dari ringan untuk kadang-kadang membawa maut. Ia menjadikan ramai orang mempersoalkan apa yang mereka akan buat dalam tubuh mereka.

Kelebihan Perubatan Ganja Lebih Ubat-ubatan Tradisional:

Salah satu sebab utama untuk ganja perubatan adalah bahawa ia adalah selamat. Ia adalah hampir mustahil untuk berlebihan dan sangat sedikit orang melaporkan kesan sampingan negatif. Orang-orang yang melakukan kesan sampingan laporan mengadu perkara seperti persepsi masa yang meleding atau kehilangan ingatan jangka pendek. Kesan-kesan sampingan ganja adalah sangat ringan apabila membandingkan mereka dengan kesan-kesan yang disebabkan oleh ubat-ubatan lain.

Ganja perubatan telah didapati lebih selamat daripada aspirin. Aspirin, yang mula diperkenalkan pada tahun 1899, telah menyebabkan sekitar 500 kematian setiap tahun. Aspirin juga boleh menyebabkan pendarahan perut, masalah perut, kerosakan hati, mual, muntah-muntah, dan banyak kesan sampingan yang lain.

Ganja, di sisi lain, telah digunakan beribu-ribu tahun tanpa satu berlebihan dilaporkan. Ganja boleh menyebabkan keletihan, kelaparan, paranoia, kealpaan, dan keghairahan. Nasib baik, kecuali dalam kes keghairahan, kesan ini akan hilang dalam kira-kira 2-4 jam.

Hakikatnya, ganja perubatan adalah lebih selamat daripada hampir mana-mana dadah preskripsi. Beribu-ribu tahun ia telah digunakan oleh orang di seluruh dunia atas sebab-sebab perubatan. Sehingga tahun 1937, Ia adalah ubat utama untuk sekitar 100 keadaan di Amerika Syarikat. Inilah fakta ganja yang jarang dinyatakan, tetapi yang benar tetap.

Kelemahan Marijuana Perubatan, Apabila Berbanding Dadah Preskripsi:

Sudah tentu, terdapat juga kelemahan untuk ganja perubatan. Kelemahan utama adalah bahawa ia adalah bukan ubat-semua. Walau bagaimanapun, tidak apa-apa dadah sintetik.

Ganja perubatan boleh biasanya tidak boleh digunakan untuk menyembuhkan masalah kesihatan. Sebaliknya, ia digunakan untuk menguruskan kesan negatif daripada keadaan ini. Mendapatkan kad ganja perubatan tidak akan menyelamatkan pesakit dari yang memerlukan sebarang ubat sepanjang hayat mereka. Mujurlah, pesakit yang mempunyai masalah dengan ubat-ubatan lain atau mahu menghadkan jumlah bahan kimia sintetik mereka dimasukkan ke dalam badan mereka, boleh menggunakan ganja perubatan untuk berjaya merawat pelbagai gejala.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar