Senin, 09 November 2015

Bolehkah Anda Dapatkan Lebih Tenaga Sekarang Dengan Terapi Botani?

Bolehkah Anda Dapatkan Lebih Tenaga Sekarang Dengan Terapi Botani?

Adakah anda memerlukan lebih tenaga? Adakah anda merasa letih dan berlari ke bawah? Anda boleh meningkatkan tahap tenaga anda dengan ramuan botani dan asid amino biasa dalam Quantum Orthomolekul Perubatan. Dos besar protein secara semula jadi yang dikenali sebagai asid amino boleh membaiki ketidakseimbangan dalam otak dan membaiki kerosakan itu. Asid amino dan tumbuhan adalah berpatutan dan digunakan dalam dos terapeutik lebih besar daripada orang-orang tahap yang difikirkan. Quantum Orthomolekul Perubatan adalah berdasarkan kepada penggunaan dos yang sangat besar vitamin, mineral, asid amino, atau ekstrak botani untuk pembaikan sel dan peningkatan aktiviti normal.

Adakah anda sering berfikir bahawa ada sesuatu yang tidak kena dengan anda? Adakah anda pergi ke doktor dan telah diberitahu bahawa tidak ada apa-apa yang salah? Anda mungkin mempunyai tahap rendah tiroid dan hormon adrenal. Estrogen atau progesteron anda mungkin rendah. Anda mungkin tidak mempunyai tahap yang diperlukan testosteron atau androgen. Tahap zink anda mungkin rendah. Anda mungkin dalam andropos atau menopaus. Tempoh jangka panjang hormon jatuh boleh menyebabkan seseorang mengalami keletihan, kemurungan, dan jangkitan kronik. Jangkitan kronik jangka panjang ketara akan mengurangkan tahap tenaga anda. Anda mungkin mahu untuk merawat jangkitan bakteria jangka panjang dengan antibiotik dan merawat jangkitan virus jangka panjang dengan formula herba untuk menyokong sistem imun.

Adakah terdapat apa-apa tambahan botani yang boleh memberi kesan kepada tahap tenaga badan? Astragulus, Ashwaganda, Panax Ginseng, Schisandra, Ganoderma, Gotu Kola, dan Coryceps adalah herba Cina yang mempunyai sifat-sifat adaptogenic dan akan melawan keletihan dan meningkatkan tenaga. Mengambil ini pada awal hari dan sekali lagi selepas makan tengah hari. Ini adalah kedua-dua herba anti-penuaan yang meningkatkan anti-oksida, melawan radikal bebas, meningkatkan peredaran darah, meningkatkan tumpuan, dan meningkatkan daya ingatan jangka pendek. Herba-herba ini yang besar untuk meningkatkan tahap tenaga anda.

Orthomolekul Perubatan menggunakan kalsium, magnesium, selenium, zink, Vitamin B, dan CoQ10 dalam dos terapeutik untuk meningkatkan tindakan ramuan botani dan asid amino dalam pengeluaran tenaga atau ATP oleh sel. Apa-apa sahaja yang mengawal glukosa atau kesan metabolisme lemak atau dilepaskan secara langsung akan memberi kesan kepada kelajuan atau jumlah ATP atau tenaga yang dihasilkan. Ini akan membolehkan anda untuk merasa lebih bertenaga dan secara langsung boleh memberi kesan kepada mood anda.

Ia adalah amat penting untuk memberi tumpuan kepada isu-isu utama seperti tabiat makan, alkohol dan ubat-ubatan, senaman, dan tabiat tidur. Meditasi biasa atau yoga memperbaiki peraturan dan tidur hormon. Ia meningkatkan tenaga dan mengurangkan tekanan. Mengurangkan alkohol dan mengelakkan nikotin boleh meningkatkan mood anda dan mencegah aktiviti gelombang otak yang tidak teratur dan neurotransmitter kerana alkohol yang berlebihan. Senaman yang kerap membantu kelajuan penghapusan badan dan mengurangkan tahap toksin dalam badan. Senaman juga membantu paras glukosa kira-kira dan menghalang rendah atau tinggi gula darah dari bangun anda di tengah-tengah malam. Menukar diet anda untuk memasukkan buah-buahan dan sayur-sayuran tempatan atau organik akan membantu tahap tenaga. Apa-apa sahaja yang mengurangkan makanan ditapis, minuman berkarbonat, bahan tambahan makanan, pewarna makanan, pemanis tiruan, dan pemanis fruktosa tinggi daripada diet anda perlu meningkatkan tahap tenaga anda dalam masa satu bulan. Makan sarapan protein yang tinggi adalah satu lagi cara yang baik untuk meningkatkan tenaga anda. © Dr R batu, MD-India

Tidak ada komentar:

Posting Komentar