Senin, 09 November 2015

Remedy Asli Untuk Jangkitan Yis - The Rawatan Mudah Didapati Di Rumah!

Remedy Asli Untuk Jangkitan Yis - The Rawatan Mudah Didapati Di Rumah!

Badan kita sentiasa berinteraksi dengan alam sekitar. Oleh itu, ia mendapat pelbagai jenis mikroorganisma - mikrob yang baik dan patogenik. Bakteria yang baik dan sistem imun mengawal mikrob patogenik sehingga mereka tidak boleh membahayakan badan. Tetapi apabila sistem imun seseorang adalah lemah dan apabila bakteria baik entah bagaimana tidak mencukupi, patogen cepat akan semakin bertambah dan ini membawa kepada penyakit. Contoh keadaan ini adalah jangkitan yis yang disebabkan oleh Candida albicans. Ini jenis jangkitan (Candidiasis) biasanya berlaku di dalam mulut, kemaluan wanita, dan kulit. Kandidiasis boleh diubati dengan ubat semulajadi untuk jangkitan yis.

1. rawatan topikal dengan asid borik. Kimia ini mempunyai sifat antiseptik yang ringan dan anti-kulat juga. Produk yang mempunyai asid yg berkenaan dgn boraks rawatan topikal, kerana bahan kimia ini sebenarnya toksik apabila diambil secara lisan atau apabila digunakan pada luka dan luka. Selain itu, rawatan ini bukan untuk bayi dan ibu mengandung, dan menggunakan hanya dalam jumlah yang disarankan.

2. Yogurt. Ini ubat semulajadi untuk jangkitan yis diproses oleh bakteria baik yang membantu memelihara organisma patogen semasa daftar berterusan. Gunakan hanya kismis dan tanpa gula kerana gula yang berfungsi sebagai makanan untuk yis patogenik. Anda boleh mudah memohon yogurt ke kawasan yang dijangkiti. Cara lain untuk menggunakan rawatan ini adalah dengan memasukkan tampon yang telah sebelum ini turun kepada yogurt. Walaupun, ia tidak baik untuk meninggalkan rawatan ini dalam tempoh masa yang panjang kerana lembap adalah berfaedah untuk yis.

3. Minyak Oregano. Minyak ini berkesan dalam menyembuhkan jangkitan yis dan diambil secara dalaman mengikut arahan. Pilih minyak oregano yang mempunyai kuantiti tinggi carvacrol, beberapa sumber mencadangkan Oreganol Super Kekuatan P73.

Dengan ketiga-tiga rawatan amat berkesan di atas, mungkin ubat semulajadi yang terbaik untuk jangkitan yis adalah sistem imun yang kuat. Ia adalah Ketua pejuang menentang mikrob asing dan patogenik. Ia juga disyorkan bahawa anda berunding dengan pakar perubatan bagi keadaan ini dalam usaha untuk anda untuk menggunakan rawatan yang sesuai yang pasti kerja-kerja untuk anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar