Senin, 09 November 2015

Perbezaan Antara Tenaga Penyembuhan dan Tradisional Allopathic Penjagaan Perubatan

Perbezaan Antara Tenaga Penyembuhan dan Tradisional Allopathic Penjagaan Perubatan

Secara umumnya, masyarakat perubatan tradisional views badan dengan cara yang mekanistik. Ini bermakna mereka melihat fizikal seperti mesin seperti mekanik anda melihat kereta sebagai satu siri bahagian yang bergerak. Apabila bahagian yang memakai keluar pada mesin, ia mempunyai sedikit jika apa-apa kesan kepada bahagian-bahagian lain mesin. Biasanya, anda boleh menggantikan bahagian dan seluruh mesin kini bekerja.

Alternatif atau pelengkap perubatan views badan sebagai satu sistem. Ini bermakna jika ada masalah di satu bahagian sistem itu, keseluruhan sistem dibuang tidak seimbang. Apabila anda membawa bahawa salah satu unsur ke dalam kira-kira, atau menggunakan istilah perubatan allopathic, apabila anda menetapkan elemen ini salah, mungkin ada bahagian-bahagian lain fizikal yang perlu disokong kerana kesan negatif daripada sistem yang tidak seimbang. Apa yang sering berlaku adalah bahawa masa, bahagian-bahagian badan yang lain datang ke dalam kira-kira sekali masalah utama diselesaikan.

Dalam perubatan alternatif tumpuan adalah untuk mencari punca asal masalah dan menyelesaikan itu. Jika kita hanya merawat gejala maka masalah ini memulakan masih ada. Sebagai contoh, jika seseorang tiba-tiba mula mendapatkan berat badan preskripsi allopathic mungkin program penurunan berat badan. Bagaimana jika masalah itu sebenarnya kelenjar tiroid? Jika seseorang hanya terus mengejar gejala, mereka tiroid tidak pernah ditangani.

Pengamal beberapa ubat allopathic tradisional beriman kepada medan tenaga badan. Ini agak ironis apabila salah satu ujian utama menilai kesihatan mengukur output elektrik di dalam jantung (elektrokardiogram juga dikenali sebagai EKG atau ECG). Ujian itu juga dilakukan apabila terdapat masalah di dalam otak, otot dan saraf. Ia seolah-olah lompatan kecil kepada otak dan jantung mempunyai impuls elektrik ke seluruh badan mempunyai medan elektro-magnet.

Ubat tenaga adalah tentang medan elektromagnet. Teori di sebalik mengimbangkan fizikal melalui kaedah tersebut seperti Sistem BodyTalk ialah apabila badan bertenaga seimbang, fizikal manusia berada dalam keseimbangan. Ini membolehkan tubuh untuk menyembuhkan dirinya sendiri.

Kaedah alternatif seperti Sistem BodyTalk dan Perubatan Tradisional Cina juga percaya setiap bahagian fizikal yang mempunyai kesedaran sendiri. Ini adalah asas kepada teori bahawa ikrar negatif mengenai pinggang atau perut anda menyebabkan masalah fizikal sebenar di kawasan tersebut. Dalam Sistem BodyTalk pengamal adalah dalam komunikasi dengan kesedaran organ-organ, endokrin, kelenjar, otak dan bahagian badan yang lain turun ke sel-sel yang termasuk DNA.

Terdapat tempat untuk kedua-dua kaedah bekerja dengan ketidakseimbangan individu. Saya tidak sabar untuk hari kerjasama dan rasa hormat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar