Senin, 09 November 2015

Apakah Homeopati - Apakah Perbezaan?

Apakah Homeopati - Apakah Perbezaan?

Apakah homeopati sebenarnya? Ini adalah pakar homeopati soalan yang biasa di seluruh dunia, diminta. Dan jawapannya tidak boleh dimasukkan ke dalam secara ringkas. Ia memerlukan sedikit penjelasan mendalam.

Kebanyakan orang telah melakukan satu pengajaran fizik asas, di mana mereka ditaburkan beberapa serbuk besi pada sehelai kertas. Ini secara rawak bertaburan di sekitar kertas mengikut cerun anda dikenakan ke atasnya.

Walau bagaimanapun, sebaik sahaja anda meletakkan magnet di bawah kertas, serbuk besi segera mengambil bentuk, pesanan. Malah apabila anda condongkan kertas, mereka masih akan mematuhi kutub magnet.

Perubatan moden adalah berdasarkan idea ini, yang difahami sebagai fizik Newton. Ini adalah tentang aspek penting kehidupan, perkara-perkara yang boleh dilihat, didengar dan difahami, lebih atau kurang. Jika anda suka, serbuk besi bertaburan patut ini. Mereka boleh dilihat dan mempunyai ciri-ciri fizikal yang difahami.

Walau bagaimanapun, magnet itu membawa masuk satu kualiti ghaib, iaitu medan magnet. Medan magnet tidak dapat dilihat. Tetapi mereka masih mempunyai daya. Malah, ia adalah kuasa-kuasa ghaib yang melahirkan, dan sebab untuk, perkara material.

Pertimbangkan daya hidup anda. Angin. Suka. Ketakutan.

Ini adalah bidang fizik kuantum. Yang tidak diketahui, ghaib, tidak ketara itu. Sesetengah orang mendapati aspek-aspek kehidupan yang agak menakutkan, dan menentang idea tersebut. Tetapi itu tidak memberi sebarang kredibiliti yang kurang.

Homeopati sesuai dengan alam ini. Ubat-ubatan menangkap tenaga sumber mereka. Dan ia adalah tenaga yang mencetuskan tindak balas penyembuhan dalam badan anda, sekali lagi tenaga ghaib.

Apabila anda menghargai perbezaan antara ubat Newtonian berasaskan (material, atau fizikal) dan homeopati Quantum berdasarkan (tenaga ghaib), tiba-tiba segala-galanya menjadi jelas.

Jika seseorang meminta-minta anda soalan 'apa yang homeopati', idea serbuk besi mungkin muncul dalam fikiran anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar