Senin, 09 November 2015

Bagaimana batu karang Kesan Perut yang

Bagaimana batu karang Kesan Perut yang

Ya, ia adalah benar. Walaupun gangguan perut boleh dikaitkan dengan batu karang.

Batu karang akan menyebabkan masalah pencernaan, yang boleh membawa kepada memuntahkan asid hempedu dan garam hempedu ke dalam perut. Ini mengubah komposisi dan jumlah lendir dicipta di dalam perut. Mukus melindungi lapisan permukaan perut dari asid hidroklorik. Apabila lapisan perlindungan dikompromi keadaan membangun dipanggil gastritis.

Anda boleh mempunyai satu bentuk kronik atau akut gastritis. Apabila sel-sel permukaan terdedah kepada asid jus gastrik, sel-sel menyerap ion hidrogen. Apabila ini berlaku keasidan meningkat dan ia boleh menyebabkan tindak balas keradangan. Dalam kes-kes yang lebih serius mungkin ada ulser, peptik atau gastrik. Ulser duodenum akan membangunkan apabila asid meninggalkan perut

Dalam kes-kes yang lebih teruk mungkin terdapat ulser mukosa (peptik atau ulser perut), pendarahan, tebuk dinding perut dan peritonitis, satu keadaan yang berlaku apabila ulser menghakis melalui ketebalan penuh perut atau duodenum dan kandungannya memasuki rongga peritoneal. Ulser duodenum terbentuk apabila asid meninggalkan perut haus lapisan duodenum ini. Biasanya ini akan menemani pengeluaran asid yang tinggi dikenali sebagai refluks esofagus (pedih ulu hati) jika mencuci asid perut kembali ke dalam esofagus dan mewujudkan kerengsaan pada tisu lapisan dalam esofagus.

Makan berlebihan, merokok, makan banyak protein haiwan dan lemak, pengambilan alkohol yang berlebihan, minum kopi setiap hari, x-radiasi, aspirin, ubat-ubatan radang, dehidrasi, tekanan, dan lain-lain, adalah juga menyebabkan pedih ulu hati dan gastrik.

A baik ramai doktor kini berfikir bahawa "bug" menyebabkan ulser perut dan mereka berjuang dengan kombinasi ubat-ubatan antibiotik. Ini membawa sedikit kelegaan tetapi jika tidak ada perubahan gaya hidup ia akan kembali. Juga, walaupun mereka mempunyai kadar pemulihan yang tinggi ia sering didapati mempunyai kesan sampingan dan ia datang kembali selepas anda memberhentikan antibiotik.

Jika perut, lapisan, dan sel-sel sihat bug ini tidak akan dapat berkompromi perut. Jangkitan ini hanya boleh dilakukan kerana tisu sel yang telah rosak di dalam perut.

Ia adalah batu karang di dalam hati dan pundi hempedu yang menyimpan curahan back hempedu ke dalam perut, yang menyebabkan kerosakan kepada peningkatan jumlah sel-sel perut. Antibiotik tidak semestinya jawapan kerana mereka memusnahkan flora perut semula jadi, termasuk bakteria baik yang biasanya membantu memecahkan sel-sel rosak. Jadi walaupun keputusan pendekatan antibiotik dalam pelepasan cepat gejala, ia juga merendahkan prestasi perut selama-lamanya, yang menubuhkan badan untuk cabaran yang lebih teruk daripada sekadar menangani ulser. Mencari cara yang cepat dan mudah biasanya tidak berfungsi seperti yang dirancang. Sebaliknya, gangguan perut yang hilang secara spontan apabila semua batu karang yang sedia ada dikeluarkan, dan pemakanan yang sihat dan gaya hidup yang seimbang secara tetap dikekalkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar