Senin, 09 November 2015

Sakit Arthritis - Displasia dan Bee Venom Terapi di Haiwan

Sakit Arthritis - Displasia dan Bee Venom Terapi di Haiwan

Labs adalah yang penyayang, orang berorientasikan anjing. Mereka adalah yang paling gembira apabila mereka berada bersama pemiliknya. Labs cenderung untuk menjadi agak pesakit kanak-kanak menjadikan mereka anjing keluarga yang hebat. Mereka memerlukan perhatian dan kasih sayang sebanyak makanan dan air. Labradors memerlukan banyak latihan - ini adalah benar kerana kebanyakan Labs suka makan! Walau bagaimanapun, masalah kesihatan mungkin timbul sebagai usia anak anjing ke dalam anjing tua. Salah satu isu tertentu antara baka ini adalah displasia pinggul.

Makmal hitam berharga bagi saya empat belas tahun mempunyai displasia pinggul termasuk gejala berikut: berlari dengan 'bunny melompat' gaya berjalan, menunjukkan kekakuan dan kesakitan di kaki belakang selepas senaman atau perkara pertama pada waktu pagi, menghadapi kesukaran menaiki tangga dan menjadi kurang bersedia untuk melibatkan diri dalam aktiviti harian. Akhirnya penyakit itu membuat ia sangat sukar untuk dia timbul dari tidur atau duduk kedudukan. Pemilik sifat perubahan ini kepada penuaan normal tetapi selepas rawatan dimulakan, mereka terkejut melihat kembali gaya berjalan yang lebih normal dan bebas kesakitan. Doktor mungkin mencadangkan penurunan berat badan dan Rimadyl yang anti-radang dan pelega kesakitan. Kehilangan berat badan adalah satu pilihan yang bersetuju dengan saya tetapi dadah itu boleh dipersoalkan. Ubat-ubatan mempunyai kesan sampingan dan Rimadyl tidak terkecuali. NSAID membawa risiko kesan sampingan atau kesan sampingan. Kebanyakan kesan sampingan adalah ringan, tetapi sesetengah mungkin serius, terutamanya jika ubat penahan sakit tidak digunakan mengikut arahan dilabel. Menyebabkan beberapa reaksi kerosakan kekal atau kematian. Gerakan mencari kaedah alternatif menjadi pasti akan berlaku dan salah seorang daripada mereka adalah terapi sengatan lebah.

Hillsboro, Ohio adalah rumah seorang Apitherapist terkenal, Jim Higgins. Jim ialah penjaga lebah dan Presiden Persatuan Highland County Beekeepers. Beliau juga merupakan ahli Lembaga Amerika Apitherapy Society (AAS) dan Ohio Beekeepers Negeri Persatuan. Beliau belajar Bee Venom Terapi di bawah induk dunia Charles Mraz Middlebury, Vt., Dan telah melawat China dua kali pada subjek Apitherapy. Beliau mencadangkan terapi sengatan lebah dan menyediakan kotak lebah dan set yang panjang pinset untuk pentadbiran sengatan. Arahan beliau adalah untuk menyengat pinggul 4-5 kali dua kali seminggu selama sebulan. Prosedur ini dilaksanakan dengan ikhlas dan Sonny diperhatikan dengan teliti petunjuk untuk keberkesanannya. Sonny secara beransur-ansur mula berjalan normal; bermain dengan mainan dia dan tidur di dalam kotak itu. Ia adalah sangat menyedarkan! Itu adalah 2008. Beliau terus berada dalam kesihatan yang baik dan permintaan untuk bermain dengan landak getah beliau setiap hari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar