Senin, 09 November 2015

Mewujudkan Therapy Alam Sekitar Bunyi

Mewujudkan Therapy Alam Sekitar Bunyi

Terdapat 4 pertimbangan apabila mewujudkan persekitaran terapi bunyi yang saya rasa adalah penting:

Jadual urut
Akustik Bilik
Cahaya
Bunyi
Jadual urut

Adalah lebih baik bagi seseorang untuk menerima sesi terapi bunyi dalam kedudukan yang paling selesa mereka boleh berada di dalam dan bagi kebanyakan orang, iaitu di atas meja urut. Tidak perlu menghabiskan banyak masa pada ini. Jadual antara $ 150 hingga $ 1,000 +. Hanya pastikan ia mempunyai padding cukup, adalah luas dan cukup kukuh untuk memenuhi kebanyakan orang tetapi tidak begitu luas bahawa anda tidak boleh mencapai ke sebelah yang lain. Saya tahu dari pengalaman bahawa jika anda merancang untuk melancong dengan meja anda, walaupun hanya ke bahagian lain bandar, pastikan ia ringan.

Akustik Bilik

Saya suka bilik dengan sedikit atau tiada sudut tetapi jika anda bekerja di yurt, yang tidak mungkin berlaku. Cuba untuk menghadkan bilangan objek bunyi boleh melantun kira, kerana beberapa sudut yang mungkin di dalam bilik. Sebagai contoh, saya tidak mempunyai siling perabot tinggi atau banyak objek bermula dari dinding. Untuk lantai, saya lebih suka permaidani kawasan di bawah meja dan bukannya dinding ke dinding permaidani. Saya hendak permaidani kawasan untuk menyerap jejak langkah saya kerana saya berjalan di sekitar meja tetapi mempunyai sebahagian besar lantai yang terdedah supaya bunyi dan getaran mencerminkan dari lantai.

Cahaya

Saya lebih suka untuk mempunyai lampu bilik off dan menggunakan cahaya semula jadi dari tingkap. Sudah tentu jika matahari bersinar melalui, maka anda akan mahu untuk menggugurkan teduh. Saya tidak pernah mempunyai sebuah bilik gelap. Jika anda menutup mata anda pada siang hari, anda masih melihat cahaya sedikit melalui kelopak-kelopak mata anda. Itulah apa yang saya cari. Saya tidak pasti mengapa tetapi mempunyai sedikit cahaya vs kegelapan lengkap seolah-olah menjadikan ia lebih mudah untuk tergelincir masuk ke tempat berdiam diri. Mungkin ia perlu dengan menjadi dalam meditasi yang mendalam vs tidur.

Bunyi

Ini adalah aspek bilik saya Saya amat berhati-hati dan saya akan tutup secara mendalam dalam artikel saya yang akan datang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar